Rezultat la proba scrisă din data de 25.07.2022
28 iulie 2022
Organizare concurs recrutare personal la OSPA Gorj
26 mai 2025

Anunt concurs ocupare posturi vacante

OFICIUL PENTRU STUDII PEDOLOGICE ŞI AGROCHIMICE JUDEŢUL GORJ

Tg-Jiu, Calea București nr. 75 Telefon/fax 0253214858 E.mail: ospagorj@yahoo.com

A N U N Ț

Oficiul pentru Studii Pedologice și Agrochimice Gorj, cu sediul în Tg-Jiu, Calea București nr. 75 organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a 3 (trei) posturi contractuale de executie vacante, cu un program de lucru de 8 ore zilnic, respectiv:

1.Referent-inspector personal gr.4 – Compartimentul financiar contabil, personal,salarizare,administrativ

2. Chimist gr1 – Compartimentul analize fizico-chimice

3. Chimist gr.3 – Compartimentul analize fizico chimice

I.Condiții de desfășurare a concursului:

concursul constă în 3 (trei) etape: selecția dosarelor, proba scrisă și interviul;

Dosarele se depun la sediul instituției -Tg-Jiu, str. Calea București nr. 75, secretariatul unitatii, în perioada 30.05-11.06.2025

la II. Condiții de participare concurs:

**Art. 15 – **Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

Condiții de vechime:

Referent-inspector personal gr.4

  • pot participa absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior, de lungă durată, specializare economica sau juridica;
  • se solicită experienta si o vechime în specialitate de minim 7 ani;
  • se solicit cunoștințe de utilizare a calculatorului: Microsoft Office – Word, Excel.

Chimist gr.1

  • pot participa absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior, de lungă durată, specializare chimie sau domenii conexe;

-se solicita experienta si o vechime în specialitate minim 1 an;

  • se solicita cunoștințe de utilizare a calculatorului: Microsoft Office – Word, Excel.

Chimist gr.3

  • pot participa absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior, de lungă durată, specializare chimie sau domenii conexe;
  • se solicită experienta si o vechime în specialitate de minim 7 ani;
  • se solicita cunoștințe de utilizare a calculatorului: Microsoft Office – Word, Excel.

III. Acte necesare la înscriere:

Dosarul va conține, conform art.35 alin (1) al Hotararii nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) curriculum vitae, model comun european.

IV. Calendarul de desfășurare a concursului:

  • depunerea dosarelor în perioada 30.05-11.06.2025 la Secretariatul Oficiului pentru Studii Pedologice și Agrochimice Gorj – Tg-Jiu, str. Calea București, nr. 75;
  • afișare rezultate selecție dosare în data de 18.06.2025, ora 12;
  • depunere contestații selecție dosare în data de 18.06.2025 ora 13 pana pe 19.06.2025 ora 10;
  • soluționare si afisare rezultate contestații la selecția dosarelor în data de 19.06.2025, ora 15

Pot participa la proba scrisă a concursului numai candidații declarați admiși la selecția dosarelor.

  • proba scrisă – 20.06.2025_ora 9;
  • afișarea rezultatelor –23.06.2025 ora 9;
  • depunere contestații proba scrisă – 23.06.2025 între orele 09-12;
  • soluționare contestații proba scrisă 23.06.2025 ora 12-15;

Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut minimul 50 de puncte.

Interviul poate fi susținut numai de candidații declarați admiși la proba scrisa.

  • interviu –26.06.2025 ora 9;
  • rezultate concurs – 26.06.2025 ora 13;

Sunt declarați admiși candidații care au obținut minimul 50 de puncte.

Relații suplimentare la Secretariatul unității – Oficiul pentru Studii Pedologice și Agrochimice Gorj (Tg-Jiu, str. Calea București,nr. 75), persoana de contact Fota Octavian, tel/fax 0253214858,web:ospagorj.ro,e-mail: ospagorj@yahoo.com.

DIRECTOR,

Ing. Fota Octavian

Bibliografie/ tematica

Referent-inspector personal gr.4

Legea 53/2003 – Codul Muncii Republicata – Contractul individual de munca

HG 905/2017 – Privind Registrul de Evidenta al Salariatilor – Inregistrare,modificare si transmitere baza de date aferenta inregistrarilor

Decretul 209/1976 pentru aprobarea operatiunilor de casa cu modificarile si completarile ulterioare – Efectuarea operatiunilor prin casieria proprie

OUG 146/2002 republicata privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului – Operatiunile derulate prin trezoreria statului de catre institutiile publice

Chimist gr.1

Radu Lacatusu, Nineta Rizea si altii – Metode de analiza chimica si microbiologica (utilizate in sistemul de monitorizare a solurilor), Editura Sitech Craiova, 2011 – Metode utilizate in sistemul de monitorizare a solurilor

Elisabeta Dumitru, Irina Calciu si altii – Metode de analiza utilizate in laboratorul de fizica a solului, Editura Sitech Craiova, 2009 – Metode utilizate in laboratorul de fizica solului

STAS-uri ce cuprind analize chimice de sol – Metodologii de lucru analize sol

Chimist gr.3

Radu Lacatusu, Nineta Rizea si altii – Metode de analiza chimica si microbiologica (utilizate in sistemul de monitorizare a solurilor), Editura Sitech Craiova, 2011 – Metode utilizate in sistemul de monitorizare a solurilor

Elisabeta Dumitru, Irina Calciu si altii – Metode de analiza utilizate in laboratorul de fizica a solului, Editura Sitech Craiova, 2009 – Metode utilizate in laboratorul de fizica solului

STAS-uri ce cuprind analize chimice de sol – Metodologii de lucru analize sol

Ordinul 600 din 20.04.2018 privind aprobarea Codului Controlului Intern Managerial al Entitatilor Publice – Necesitatea,scopul, standardele si procedurile specific Controlului Managerial Intern.

Referent-inspector personal gr.4

Atributiile postului:

  • Administreaza și gestioneaza dosare de personal inclusiv Contractele individuale de Munca, Actele aditionale aferente, si Fisele de Post) atat la angajare cat si la plecare
  • Raspunde de completarea și arhivarea dosarelor de personal pentru toți angajații companiei în conformitate cu procedurile interne ale unitatii și cu legislația în vigoare;
  • Intocmește documentele privind anexele la contractele individuale de muncă în conformitate cu procedurile interne ale companiei și cu legislația în vigoare;
  • Tine evidenta concediilor de odihna pentru fiecare departament si verifica pontajele cu toate cererile de concediu de orice tip din cursul lunii;
  • Răspunde de acuratețea datelor care sunt operate în registrul electronic de evidență a angajaților (Revisal);
  • Răspunde de păstrarea documentelor existente în arhivele companiei;
  • Răspunde de arhivarea tuturor documentelor personale ale salariaților;
  • Elibereaza toate actele conform legii la incetarea unui raport de munca, sau in cazurile de suspendare a unui contract de munca;
  • Se informează în permanență cu privire la modificarile survenite în legislația muncii, și se asigură de aplicarea acestora în conformitate cu prevederile legale.
  • Intocmeste pontajul lunar pe baza condicii de prezenta;

Alte arii de acoperire conform cerintelor legale:

  • Asigura mentinerea la zi a Regulamentului Intern, si a altor acte interne, in conformitate cu legislatia in vigoare;
  • Mentine relatia cu furnizorul de servicii medicale pentru controlul medical obligatoriu de angajare si periodic anual – raspunde ca toti angajatii sa respecte aceasta cerinta
  • Mentine relatia cu furnizorul de servicii de Protectia si Siguranta in Munca, se asigura ca fiecare angajat are o fisa de risc cu care sa se prezinte la controlul de medicina muncii si ca se efectueaza instruirile periodice
  • Mentine relatia cu partenerii de beneficii, bonuri de masa, etc, si transmite raportarile lunare agreate pentru alocarea bugetelor aferente numarului de angajati si centralizatorului de pontaj
  • Completare formular INSSE lunar si trimestrial
  • Intocmirea si actualizarea procedurilor in HR – organigrama pe functii, decizii numire responsabili, protocoale, formulare;
  • Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale unitatii
  • Executarea tuturor lucrărilor de secretariat încredinţate, cât şi evidenţa primirii şi încredinţării în timp legal a corespondenţei unităţii;
  • Răspunde de condica de prezenţă a unităţii;
  • Execută toate lucrările de dactilografie încredinţate de personalul unităţii;
  • Raspunde de activitatea de casierie si intocmirea documentelor specifice
  • Raspunde de gestiunea bunurilor unitatii si de intocmirea documentelor ce afecteaza patrimoniul aflat in gestiune;
  • Raspunde de activitatea de secretariat, inregistrarea si evidenta tuturor documentelor de intrare si de iesire;
  • Aduce la cunoştinţă directorului de relaţiile avute cu exteriorul.

Chimist gr.I

Atributiile postului:

  • efectueaza analize fizico chimice specific activitatii proprii\
  • efectueaza analize fizico-chimice, la cererea unor beneficiari.
  • asigura aplicarea procedurilor specifice laboratorului.
  • alte atributii specifice stabilite sau solicitate in cadrul competentei.
  • se asigura de existenta bazei materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator in programelor de sanatate publica.
  • prepara reactivii specifici ,controleaza calitatea reactivilor folositi pentru analizele si determinarile ce se executa in laborator; intocmeste curbele de etalonare pentru determinarile spectrofotometrice, stabilind factorii de panta,pe care ii verifica periodic; executa toate determinarile si citirile spectrofotometrice.
  • se documenteaza in problemele de specialitate, cunoaste normele, instructiunile si metodele in vigoare.
  • isi insuseste procedurile specifice, procedurile operationale si instructiunile de lucru.
  • isi insuseste notiunile legate de echipamente, reactivi, materiale consumabile si servicii.
  • implementeaza actiunile corective/si preventive stabilite pentru imbunatatirea serviciilor
  • participa la analiza sectorul sau de activitate
  • identifica analize neconforme in timpul executiei analizelor, verificarea rezultatelor, a reactivilor si echipamentelor.
  • informeaza conducerea despre neconformitatile identificate si corectiile necesare.
  • aplica corectiile, actiunile corective / preventive/imbunatatiri stabilite.
  • inregistreaza in caietul de lucru corectia analizei neconforme.
  • completeaza inregistrarile pentru activitatile desfasurate.
  • aplica si respecta cerintele privind locurile si conditiile de mediu.
  • mentine ordinea si curatenia in laborator.
  • participa la desfasurarea programului de validare – executa analize, prelucreaza date, intocmeste raportul de validare.
  • estimeaza incertitudinea de masurare.
  • este responsabil cu activitatea metrologica in cadrul laboratorului.
  • este responsabil cu activitatea metrologica intocmeste si urmareste indeplinirea planului si verificari metrologice ale echipamentelor supuse metrologizarii.
  • aplica actiunile corective stabilite, care se refera la echipamentele de masurare/incercare, intocmeste planul anual de etalonare.
  • inregistreaza etalonarea /verificarea metrologica in fisa de evidenta tehnica a echipamentului.
  • efectueaza calibrarile ( etalonarile ) si prepara solutii etalon, apoi le inregistreaza.
  • manipuleaza si pastreaza materialele de referinta certificate utilizate in procedurile specifice cerintelor stipulate in certificatele acestora.
  • preia probele de analiza de la punctul de receptie.
  • gestioneaza probele de analizat.
  • verifica calitatea executiei si semneaza in caietul de lucru.
  • inregistreaza in caietele de lucru valorile masurate, rezultatele intermediare, calcule.
  • raspunde de securitatea si sanatatea in munca.
  • indeplineste alte atributii specifice, stabilite de director

Chimist gr.4

Atributiile postului:

  • efectueaza analize fizico chimice specific activitatii proprii\
  • efectueaza analize fizico-chimice, la cererea unor beneficiari.
  • asigura aplicarea procedurilor specifice laboratorului.
  • alte atributii specifice stabilite sau solicitate in cadrul competentei.
  • se asigura de existenta bazei materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator in programelor de sanatate publica.
  • prepara reactivii specifici ,controleaza calitatea reactivilor folositi pentru analizele si determinarile ce se executa in laborator; intocmeste curbele de etalonare pentru determinarile spectrofotometrice, stabilind factorii de panta,pe care ii verifica periodic; executa toate determinarile si citirile spectrofotometrice.
  • se documenteaza in problemele de specialitate, cunoaste normele, instructiunile si metodele in vigoare.
  • isi insuseste procedurile specifice, procedurile operationale si instructiunile de lucru.
  • isi insuseste notiunile legate de echipamente, reactivi, materiale consumabile si servicii.
  • implementeaza actiunile corective/si preventive stabilite pentru imbunatatirea serviciilor
  • participa la analiza sectorul sau de activitate
  • identifica analize neconforme in timpul executiei analizelor, verificarea rezultatelor, a reactivilor si echipamentelor.
  • informeaza conducerea despre neconformitatile identificate si corectiile necesare.
  • aplica corectiile, actiunile corective / preventive/imbunatatiri stabilite.
  • inregistreaza in caietul de lucru corectia analizei neconforme.
  • completeaza inregistrarile pentru activitatile desfasurate.
  • aplica si respecta cerintele privind locurile si conditiile de mediu.
  • mentine ordinea si curatenia in laborator.
  • participa la desfasurarea programului de validare – executa analize, prelucreaza date, intocmeste raportul de validare.
  • estimeaza incertitudinea de masurare.
  • este responsabil cu activitatea metrologica in cadrul laboratorului.
  • este responsabil cu activitatea metrologica intocmeste si urmareste indeplinirea planului anual de etalonari si verificari metrologice ale echipamentelor supuse metrologizarii.
  • aplica actiunile corective stabilite, care se refera la echipamentele de masurare/incercare, intocmeste planul anual de etalonare.
  • tine legatura cu laboratorul metrologic de etalonare.
  • inregistreaza etalonarea /verificarea metrologica in fisa de evidenta tehnica a echipamentului.
  • efectueaza calibrarile ( etalonarile ) si prepara solutii etalon, apoi le inregistreaza.
  • manipuleaza si pastreaza materialele de referinta certificate utilizate in procedurile
  • specifice cerintelor stipulate in certificatele acestora.
  • preia probele de analiza de la punctul de receptie.
  • gestioneaza probele de analizat.
  • verifica calitatea executiei si semneaza in caietul de lucru.
  • inregistreaza in caietele de lucru valorile masurate, rezultatele intermediare, calcule.
  • raspunde de securitatea si sanatatea in munca.
  • indeplineste alte atributii specifice, stabilite de director

Atributii in domeniul SCIM:

-participa la elaborarea, actualizarea, dupa caz, a procedurilor operationale

-respecta regulile privind gestionarea documentelor

Atributii in domeniul sanatatii si securitatii in munca:

a) sa utilizeze corect echipamentele de munca, aparatura, mobilierul si alte mijloace de lucru;

b) sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat , dupa utilizare, sa il puna la locul destinat pentru pastrare;

c) sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea dispozitivelor de securitate proprii, in special ale aparaturii, instalatiilor tehnice, sa utilizeze corect aceste dispozitive,sa comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, pre orice deficienta a sistemelor de protectie;

d) sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana ori inceputurile de incendiu;

e) sa coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca.

f) sa coopereze, atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite angajatorului sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara incidente pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;

g) sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca 1al situatiilor de urgenta, precum si masurile de aplicare a acestora;

h) sa dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca

Atributii in domeniul PSI:

a) sa respecte regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, aduse la cunostinta, sub orice fel catre conducatorul institutiei, dupa caz;

b) sa utilizeze substantele periculoase, instalatiile, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele, potrivit instructiunilor tehnice, date de administrator sau de conducatorul institutiei, dupa caz

c) sa nu efectueze manevre nepermise sau modificari neautorizate ale sistemelor si instalatiilor de aparare impotriva incendiilor;

d) sa comunice, imediat dupa constatare, conducatorului locului de munca orice incalcare a normelor de aparare impotriva incendiilor sau a oricarei situatii stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu precum si orice defectiune sesizata la sistemele si instalatiile de aparare impotriva incendiilor;

e) sa actioneze, in conformitate cu procedurile stabilite la locul de munca, in cazul aparitiei unui pericol iminent de incendiu

DESCARCA AICI ANEXA 2 FORMULAR DE INSCRIERE